is een staatsexamen moeilijker dan een gewoon middelbaarschool examen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat maakt niets uit. De examen-eisen zijn precies hetzelfde. Hier de verschillen en overeenkomsten: Het staatsexamen verschilt van het landelijk examen, omdat: * u geen vooropleiding nodig heeft om deel te nemen aan het staatsexamen; * u niet naar school gaat en geen lessen volgt; * u zelf verantwoordelijk bent voor de voorbereiding op het examen; * u niet in alle vakken examen hoeft te doen; * u commissie-examens heeft in plaats van schoolexamens. Het staatsexamen en het landelijk examen hebben de volgende overeenkomsten: * de exameneisen; * de centrale schriftelijke examens; * de manier waarop examens worden afgenomen; * de waarde van een staatsexamendiploma; * kandidaten met een handicap kunnen bijzondere opgaven maken. Veel meer te lezen in de link.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-...

Mijn scheikunde leraar heeft ons voor de klas verteld dat een Staatsexamen vaak slechter werd gemaakt, en hij het Staatsexamen zelf ook iets moeilijker vind. Elk jaar weer. Zelf heb ik er geen ervaring mee, dit zijn slechts de woorden van mijn scheikunde leraar en het vak scheikunde. Bedoeling is dat beide examens hetzelfde niveau hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100