Kun je na HBO-rechten politicologie studeren?

Hallo allemaal,
Ik zit in havo 5 en ben van plan om volgend jaar HBO-rechten te gaan studeren. Maar ik wil eigenlijk politicologie studeren. Maar omdat ik op het havo zit kan dat niet je moet er vwo voor hebben gedaan. Dus kan ik na HBO rechten die opleiding volgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja dit kan,

Sterker nog, je kunt als je je propedeuse haalt aan het HBO al doorstromen naar de universiteit. En als je je complete HBO afmaakt kun je zelfs meteen aan een master beginnen, al blijkt dat in de praktijk vaak erg zwaar.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou bijvoorbeeld ook voor je VWO diploma kunnen gaan om dan vervolgens meteen politicologie te kunnen gaan doen. Dan kan je straks al je studiefinanciering daaraan besteden. De overstap van HBO naar WO wordt namelijk niet vergoedt.

Toegevoegd na 35 seconden:
vergoed*

Stomme fout.