Hoeveel tijd is een student op kamers gemiddeld kwijt aan het huishouden?

Rekeninghoudend met boodschappen doen, administratie ordenen, schoon houden van de studentenkamer, etc.

Toegevoegd na 1 uur:
De afweging is namelijk in tijd (en gedeeltelijk in geld) om OF op kamers te gaan OF om elke dag 1,5 heen en 1,5 uur terug naar huis te reizen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ligt eraan hoe schoon je bent en hoe netjes je huisgenoten zijn.... Ik heb heel wat studentenhuizen gezien en de meeste studenten spenderen zeker te weinig tijd aan het huishouden!
Boodschappen doen zal 1 tot 2 uur per week zijn. Opruimen en schoonhouden van je kamer misschien een uurtje per week. Administratie hangt ervan af hoeveel je bijhoudt, kan wel in een uurtje per maand denk ik. Veel studentenhuizen hebben een schoonmaakrooster. Reken op een uurtje per week voor een schoonmaaktaak binnen het huis. Dan misschien nog een uurtje per week om de was te doen, vouwen en op te ruimen.
Koken kan heel snel en makkelijk maar ook uitgebreid, dus daar valt weinig over te zeggen. En dat geldt ook voor de afwas die daarbij ontstaat.

Tips: neem laminaat in je kamer, dat stofzuigt makkelijker. Af en toe een 'swiffertje' doet ook al wonderen. Misschien wil mama de was nog wel een tijdje voor je doen :) En kliekjes van thuis schelen kosten en tijd om te koken! Je daministraie gaat sneller en makkelijker als je alle binnenkomende post in bakjes sorteert en zo mogelijk gelijk opbergt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als ik mij ergens totaal niet mee bezig heb gehouden in de tijd dat ik op kamers woonde zijn he wel de dingen die jij opnoemt.

Schoonhouden van de kamer werd meer gezien als een noodzakelijk kwaad.

Dus ik zou zeggen, tussen een halfuur tot een uur per week?

ok, boodschappen doen, dat deed ik 1 keer per week en dan was ik 3 kwartier zoet... met dan de 10min heen en terug meegerekend.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik was meer bezig met het studentenleven zelf dan mij ook maar enigszins druk te maken over hoe mijn kamer er uit zag of, of ik mijn administratie wel op orde had en ik moet zeggen dat dit ook mijn ervaring was met andere studenten.

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, dat moge duidelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boodschappen doen: elke dag een half uur
Administratie: een paar uur per maand
Schoon houden kamer: ook een paar uur per maand
Afwassen: minder dan nodig :-) een uur per week
Koken: een half uur per keer
Prut van mama opwarmen: 5 minuten