Kan je na een HBO opleiding toch nog rechten studeren op een universiteit?

Zit nu in het laatste jaar, en zou graag nog rechten gaan studeren, alleen doe ik geen opleiding die daar op aansluit. Een jaar extra als oplossing zou geen geen probleem zijn.

Mocht het kunnen, waar dan?

PS: HBO-rechten is geen alternatief!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Een afgeronde HBO opleiding voldoet als toelatingseis.

Bijvoorbeeld voor de universiteit van Leiden:

"Je kunt worden toegelaten tot de bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid als je in het bezit bent van:

Het einddiploma vwo zonder verdere eisen aan profiel
Een propedeuse- of einddiploma van een hbo-instelling
Een propedeuse- of einddiploma van een andere universitaire opleiding"

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik adviseer je om in ieder geval je huidige opleiding af te ronden en je dan in te schrijven voor een bachelor opleiding. Het is niet mogelijk om meteen een master toe volgen omdat je studie hier niet op aansluit.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik adviseer je wel om na te vragen bij een aantal universiteiten wat en of er mogelijkheden zijn met een schakelprogramma, of een programma op maat. In bijgaande links bijvoorbeeld informatie die de EUR hierover geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kan een schakeljaar doen en daarna een master rechten. voor een togaberoep moet je alle vakken uit de bachelor (van rechtsgeleerdheid succesvol) afgerond hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord: Ja. Ik ken ook mensen die universitair rechten doen na bijv HBO bouwkunde. Als je denkt dat je het kan moet je het doen :) (als je het ook leuk vindt)