winter, de w van wanten, de i van Iglo, de n van neusloop, wie kan er helpen met de t,e,r wij koem er niet meer uit. opdracht van zoon van school

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps foutje Ik bedoel dus wij KOMEN er niet meer uit.

Toegevoegd na 42 minuten:
Super wat een antwoorden, hij moet het uit tekenen dus wanten, Iglo, neusloop,... maar alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De T staat voor temperatuur. Toegevoegd na 35 minuten: De R staat voor rendier. Toegevoegd na 42 minuten: De E staat voor eskimo.

e van erwtensoep, r van rillen de t moet ik nog even over nadenken

De T staat voor tekort aan strooizout.

de t van tochtstrip of toerrijden, de e van erwtensoep en de r (ook voor ERtensoep maar dat is een doordenktertje haha) van roetsjen (met je slee) Toegevoegd na 21 minuten: maar je kunt het natuurlijk ook houden op: de t van teringsneeuw de e van ellendig de r van rotwinter

Er bestaat een officieel spellingsalfabet. De t van Theodoor, de E van Eduard en de R van Rudolf. De A van Anna, de B van Bernard, de C van Cornelis, de D van Dirk, etc. Ik heb het ooit uit mijn hoofd moeten leren, en er veel plezier van (tot en met de Z van Zacharias). Toegevoegd na 3 minuten: Of moeten de letters van "winter"" de beginletters zijn van woorden die met de winter te maken hebben? T van temperatuur E van ellende R van ruitenontdooier

Bronnen:
http://www.leren.nl/cursus/professionele-v...

De T van Treinwissel De E van Elfstedentocht De R van Rijp

t.e.r ing wat is het koud

De 'T' van 'tintelen', als je bevroren huid weer opwarmt. De 'É' van 'Eskimo' de bewoner van de Iglo. De 'R' van ' 'rollebollen' door de sneeuw als je van je slee valt.

de "T" van Trotseren (van de kou) de "E" van Ergernis, Ellende de "R" van Regen, Rommel (van smeltende sneeuw)

t= treurig e= Eskimo r= Rotweer

E voor elfstedentocht vind ik wel het mooist en erwtensoep ook fantastisch W- wol, (op)warmen, I- "in de sneeuw", inzepen, ijsbloemen, ijzel (iglo is meer noordpool, en hebben ze ook in de zomer daar) N- nat (in nederland wel) T- trui, treinstoring E- elfstentocht, erwtensoep R- "ramen schrapen", regen

t van thee e van eis (fout geschreven hahah ) r van rundvlees dus thee in de winter een eisje (ijsje ) en r van warme rundvlees in de winter die je opwarmt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100