Ik heb heel veel stress voor de cito toets, die wij binnenkort hebben wat moet ik doen?

Ik ben een stresskonijn en weet niet wat ik moet doen tegen de stress, geef a.u.b snel een antwoordt dan kan ik misschien een beetje kalmeren, graag zo veel mogelijk antwoorden, ik ben zo zenuwachtig! Help mij!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

ik heb de cito-toets al gedaan, drie jaar geleden. Ik heb me er geen zorgen over gemaakt. Gewoon maken. Want ervoor leren kun je toch niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier vind je enkele snelle anti-stress trucs:

http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/article/detail/352082/2008/07/20/Snelle-anti-stress-trucs.dhtml
13 jaar geleden
Als de zenuwen je remmen in het helder nadenken dan kan je overwegen om (IN OVERLEG MET JE OUDERS) tijdelijk wat Valdispert te slikken. Dit is een homeopatisch middel wat de zenuwen kalmeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje stress is goed. Teveel stress zet je op slot. Probeer je zinnen voor de toets een beetje te verzetten en ga vooral iets leuks doen; zoals een boswandeling of lekker buiten spelen. Dat de cito het verdere verloop van je school gaat bepalen, is niet helemaal waar. Niet alles hangt af van je cito score; de meeste scholen bekijken na het eerste jaar nog een keer in welk onderwijs je verder gaat. Begin de toets met rust en zelfvertrouwen vul eerst de vragen in die je weet, als er tijd over is dan maak je de vragen die overblijven, neem de tijd om na te denken en vraag een kladpapiertje om een en ander op te schrijven. Veel succes. Je kunt het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,
Ik zit nu op de middelbare en heb de cito-toets achter de rug,

Je moet zorgen dat je die week op tijd gaat slapen, 's avonds wat rustthee drinkt, en een boek leest. Geen computer of tv want daar word je alleen maar moe van,

De citotoets zelf valt reuze mee,
Je kan ook aan je leraar/lerares vragen of je kauwgom in mag doen, dat helpt tegen het stressen.

Heel veel succes met de cito-toets
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb laatst heel veel inhaal toetsen gehad omdat ik bijna twee maanden ziek was.
Het hielp mij door dingen te doen die je leuk vind bij mij paardrijden en basketbal.
Slaap niet te lang uit, en als je uit bed komt blijf dan nog een minuut of twee liggen, anders kan je flauwvallen of allemaal zwarte vlekken voor je ogen krijgen, en dat levert stress op. Ga ook vroeg naar bed.