Welke redenen kunnen er zijn voor geoorloofde afwezigheid op school (of werk)?

Vanacht geen oog dicht gedaan, nu net uit bed, laat s'nachts alles beneden opgeruimd en de honden gekalmeerd, nadat paps straalbezopen eindelijk de trap had overwonnen na 3 mislukte pogingen van samen anderhalf uur lang.

Daarna kon ik geen oog meer dicht doen, heel even geslapen toen wakker geworden van zijn wekker (hij slaapt op zolder) die hij wel 20 minuten heeft laten afgaan.

Toen ben ik naar hem toe gelopen om te vragen of hij nog leefde, waarna ik hem heb verteld wat hij gisterenavond gedaan had en dat ik geen oog dicht gedaan heb.

Werd niet erg gewaardeerd, dat was 'niet leuk' dat ik dat allemaal zei, en hij ontkende alles ook nog :P

M'n bed weer ingedoken, en verder geslapen tot ongeveer een half uur geleden, niet meer naar school geweest.

Kan ik met dit verhaal (wat overigens geen smoes, maar real shit is) mijn nu ongeoorloofde afwezigheid van 5 uur geoorloofd maken of is dit geen geldige reden om afwezig te zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik veronderstel dat je nog gewoon op het middelbaar zit. Gewoon je vader laten bellen, hij is ziek klaar. Anders zelf even bellen en zeggen dat je je niet zo goed voelt en wilt uitrusten, en misschien later op de dag nog naar school gaat.

Nou Bamischijf, jij hebt, als dit vaker voorkomt, toch minstens te maken met een 'ingewikkelde thuissituatie' en bent eigenlijk bezig 'mantelzorg' te verlenen aan je eigen vader, om maar eens wat buzzwords te gebruiken. Bespreek het met je mentor. Er zal allicht meer begrip voor zijn dan wanneer je met je eigen lamme hoofd in je nest lag omdat je tot een gat in de nacht was uitgegaan. Geef zelf aan dat je het wil bespreken. Laat het er niet op aan komen dat ze je gaan schorsen wegens spijbelen, want dan ben je te laat. Wat je ook kunt doen, is je situatie bespreken met je huisarts en kijken of die nog iets voor je kan betekenen. Daar is hij voor. Dan kun je op school ook aangeven dat je al actie aan het ondernemen bent.

Ik zou een briefje inleveren op school van mijn zoon is weer beter. dan lijkt het net alsof je vader je ziek had gemeld en nu niet. ligt er ook aan of je vader, als hij gebeld wordt door school, zegt dat je ziek was of niet... succes met de thuissituatie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100