Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke belastingen zijn relevant voor bedrijven?

Welke belastingen moeten bedrijven allemaal betalen? Ik kom tot nu toe alleen op Vennootschapsbelasting, BTW en dividendbelasting. Welke zie ik nog over het hoofd? En weet iemand een site met informatie over belastingen voor bedrijven, uitzonderingen, belastingvoordelen enzovoort?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het betreft een BV. Ik moet uitzoeken of Nederland een goede vestigingsplaats is voor een nieuwe BV.

Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik lees ergens dat royalty's onbelast zijn, hoe zit dat precies?

Toegevoegd na 2 uur:
Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik lees ergens dat royalty's onbelast zijn, hoe zit dat precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
564

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

inkomstenbelasting , omzetbelasting
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inkomstenbelasting wordt betaald door natuurlijke personen, omzetbelasting (btw) heeft hij al genoemd.
Onroerendgoedbelasting en als er personeel werkzaam is: Afdracht Loonbelasting.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En bekende site over de belastingen is
http://www.belastingdienst.nl/

veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb je maar als goei vraag beoordeeld. Dit omdat het toch wel vreemd is als je voor een bedrijf moet uitzoeken hoe het zit met belastingen en je de belastingsite niet kunt vinden. Naast belastingen zijn er nog een hele serie andere zaken die anders zijn in nederland dan in andere landen.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Ik zou als ik jou was de vraag neerleggen bij Higherlevel, gezien de belastingdienst vaak niet eens alle eigen regels weet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding