Hoe verzin je een bedrijfsnaam?

Hoe komen mensen op en bedrijfsnaam?
Welke aspecten moet je gebruiken om tot een goede naam te komen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Mijn initialen zou ik niet gebruiken, aangezien het CV wordt, en dan denkt men misschien aan centrale verwarming :-)) terwijl ik bv. een evenementen bureau wil opstarten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Je vroeg hoe je een bedrijfsnaam verzint. Het is belangrijk dus ga niet over één dag ijs. Je hebt voldoende tips gekregen om er mee aan het werk te gaan. Ga nu op papier minimaal 100 namen opschrijven die in je op komen. Daarna kijk je er een week niet na. Dan neem je het papier streep alle namen door die niet goed op jou overkomen. Heb je dan nog meer dan 10 namen over dan leg je het papier weer een week weg en herhaal je de procedure. Zorg dat je beste 3 namen overblijven. Dan kijk je bij het handelsregister op internet of die namen al door bedrijven gebruikt worden. Waanneer dat niet zo is dan ga je familie en kennissen maar als het mogelijk is ook onbekende vragen welke naam ze niet goed vinden of het minst goed vinden. Je kan Goeie Vraag hier ook voor gebruiken wanneer het moderamen het goed vindt. Wanneer je dan één naam over hebt dan ben je er uit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100