is een financiering mogelijk , als je een goed ondernemingsplan hebt, zonder enige inleg eigen vermogen tbv hotel .grand cafe met terras?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Dit wordt een moeilijk verhaal voor zo'n grote investering. De banken willen toch graag iets van onderpand zien en dit betekend dat ze hun gehele onderand zelf betalen. Misschien kan je praten met investeerders (een rijke tante bijvoorbeeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.
Banken zijn, zeker op dit moment, heel moeilijk met het verstrekken van financiering, zelfs als je een goed businessplan hebt.

En zeker in een markt die in Nederland min of meer verzadigd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de bank je toekomstige hotel als onderpand geeft zal je grote kans hebben dat je een lening krijgt. Maar dan moet je wel een goed plan hebben & duidelijk de ervaring hebben om dit tot een succes te brengen

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie [http://www.bedrijfopzetten.nl/eigen-bedrijf/financiering-voor-je-eigen-onderneming]. Dit is wel van ruim een jaar geleden, en zaken veranderen snel momenteel. Maar daar staat oa: Bank

De bank is een goede en bekende geldverstrekker. Je zal hier zekerheden moeten geven (je pand, machines, je voorraad, etc). Een bank vraagt ook een degelijk bedrijfsplan, vooral bij een lening voor zelfstandigen. Ze willen namelijk overtuigd worden dat jij het serieus meent.

Een bank kent jou niet en het is dus jouw taak de bank te overtuigen dat jij een goede ondernemer bent. Dit is geen vanzelfsprekendheid en je zult je goed moeten voorbereiden op je gesprek met de bank.

Het gaat hierin bijvoorbeeld om passie en doorzettingsvermogen. Daarnaast moet je de expert van jouw idee zijn. Als een bank je gaat vragen hoe je bepaalde dingen gaat regelen moet je hier natuurlijk wel een antwoord op hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banken zijn op dit moment erg huiverig met het verstrekken van leningen, maar er is zeker wel een mogelijkheid. Ik denk zelf dat je het meeste kans hebt bij de Rabobank. Deze bank wil nog wel eens leningen verstrekken aan ondernemingen op basis van een goed ondernemingsplan. Zeker als je nog onroerend goed hebt dat je kan gebruiken als onderpand zou het wel moeten kunnen.
Mocht je in de buurt van Arnhem zitten kan ik je wel het telefoonnummer geven van mijn contact daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat banken belangrijk vinden is of ze je inschatten als een goede ondernemer of je bereid bent om zelf ook risico te lopen (door inzet van eigen geld of bijv. je huis als je dat hebt), wat de uiteindelijke dekkingswaarde is als het mis mocht gaan en of de verwachte opbrengsten genoeg zullen zijn om de rente en aflossing te voldoen (uiteraard naast de kosten en het inkomen dat je eruit wilt halen). Een goed ondernemingsplan is zeker positief, maar als je ze er niet van kunt overtuigen dat je dat als persoon ook waar kunt maken of als je niet bereid bent om persoonlijk risico te lopen zullen ze je niet snel een lening verstrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een luis blijft een luis, ook met een goed plan. Een optie is om een ferrari of een Rolls R te lenen/huren en met een goed pakbij de bank met redelijk veel opzien naar binnen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banken geven niet makkelijk krediet aan ondernemers in de horeca, dit komt omdat vaak de brouwerij en andere toeleveranciers voor krediet zorgen, echter zit je wel jaren aan slechte condities vast