Mag je een bedrijf al oprichten voordat er werk wordt uitgevoerd?

Ik en een vriend zijn bezig met een bedrijfsplan op te stellen voor een eigen bedrijf.
Gaat ons een enorme investering en tijd kosten.
We vroegen ons af of we alvast een naam mogen aangeven bij de KVK?
Neem aan dat dat gewoon kan, en dat je bij de btw aangifte dan gewoon aangeeft dat je over die maand niets hebt om aan te geven?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan gewoon.
Inschrijving bij de KVK heeft geen juridische status.
Het kan er eventueel voor zorgen dat die naam niet meer door een ander wordt gebruikt.