Een varkensboerin mailde me "we draaien stallen leeg" =einde van t bedrijf.

Wie weet alternatief zodat ze boerderij niet hoeven te verkopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt er aan waarom ze nu stoppen. Als ze er financieel nog redelijk voor staan en tegen hun pensionering aan zitten, red je het nog wel met caravans stallen. Maar als ze moeten stoppen omdat ze zwaar in de schuld zitten, kunnen ze ook niet zomaar iets nieuws beginnen. Voor een minicamping moet je ook investeringen doen en een echte kostwinning heb je er niet aan. En de intensieve menshouderij is niet voor iedereen aantrekkelijk. Andere mogelijkheden: bedrijfsgebouwen verhuren aan 'n andere boer, theetuin beginnen, groepsaccomodatie. Allemaal afhankelijk of het van de gemeente mag en of het genoeg op kan leveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verbouwen tot een gezellige B&B of overgaan tot caravan stalling.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier in de buurt hebben ze er een overdekte speeltuin van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt paarden gaan houden, vooral als je wat bos in de buurt hebt. Het houden van paarden is erg in opkomst. Diploma's hoef je er - naar mijn weten - niet voor te hebben. Je moet alleen goed met de mensen overweg kunnen. (heel veel gezeur)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een discotheek van maken met de naam De Boerderij