KVK-inschrijving geweigerd. Kan ik iDEAL aanvragen?

Ben zojuist naar de Kamer van Koophandel geweest om me in te schrijven, maar de mevrouw vond het niet nodig, omdat "de verwachte omzet te laag is en je die gewoon kunt opgeven als bijverdiensten".

Heel vervelend, want ik wil een webshop beginnen en dus ook iDEAL-betalingen ondersteunen. Het vervelende is dat o.a. Sisow (betalingsverwerker), de eis stelt dat je een zakelijke rekening hebt. Nu geldt dat je voor een zakelijk rekening een KVK-/BTW-nummer moet hebben. Deze heb ik dus niet gekregen...

Zijn er andere manieren om alsnog iDEAL te kunnen ondersteunen?
Ik vind het niet heel klantvriendelijk als ze handmatig geld moeten overboeken naar mijn persoonlijke rekening... (advies van de KVK-medewerkster).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geweigerd?
Ik denk eerder dat ze geadviseerd heeft om het niet te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@iHave Ik heb geprobeerd er op aan te dringen, maar de mevrouw bleef bij het punt dat het met de geschatte omzet geen zin heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijzonder. Ik had gewoon een vraagteken ingevuld omdat ik geen idee heb van verwachte omzet.
En gewoon m'n KVK nimmer gekregen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon terug gaan naar de kamer van koophandel en er op staan dat ze je inschrijven. Het heeft meer voordelen dan alleen de iDeal betalingen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Over twee weken ga ik weer terug naar de KvK. Deze keer met een "wat ruimere" omzetschatting: €10.000 in een kalenderjaar. Hopelijk bij een andere medewerker die wél alle regels kent. Daarbij hebben webshops toch ook een informatieplicht? (Verplichte vermelding van KVK- & BTW-nummer).

Antwoorden (1)

Hallo,

Als je je niet hoeft in te schrijven bij de Kamer van Koophandel, meld je onderneming dan wel aan bij ons. Hiervoor hebben we een apart formulier: http://bit.ly/Pi510v.

Je krijgt binnen 5 werkdagen na ontvangst van ons een brief met je ‘vaststelling belastingplicht’. Hierin staat voor welke belastingsoorten je aangifte moet doen. Als je dan een btw-nummer krijgt, kun je daarmee een zakelijke rekening openen voor je onderneming, ook als je niet staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

Kijk ook eens op onze site voor meer informatie voor internetondernemers: belastingdienst.nl/internetondernemers.

Met vriendelijke groet,

Shyra
Webcareteam Belastingdienst