ik ga binnenkort een sollicitatie gesprek voor outbound bellen hebben, wat moet ik meenemen en voor de rest nog tips?

dit is mijn eigen eerste baan, nog ook eens bij een callcenter. wat moet ik zoal meenemen en bijvoorbeeld qua kleding hebben? en voor de rest nog tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet zorgen dat je er verzorgd uitziet, dus geen vlekken op je kleding, een broek zonder gaten, geen smerige gympen. Voor een callcenter hoef je niet in driedelig kostuum, maar netjes verzorgd, gekleed naar je leeftijd is wel een pre. Neem je CV en de uitnodiging voor dit gesprek mee, als je de naam van diegene waar je moet zijn vergeten bent door de spanning, kun je even spieken op die brief, dat is alles wat je nodig hebt. Zorg dat je voorbereid op pad gaat, maar blijf jezelf.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bereid je voor op vragen die beginnen met "Wat zou je doen als...?", dus vragen als: "Wat zou je doen als iemand jou uitscheldt aan de telefoon?"

Er is niet één goed antwoord op zo'n vraag, maar men wil bij een sollicitatiegesprek graag een indruk krijgen van je kwaliteiten, bijvoorbeeld van je improvisatievermogen bij een telefoongesprek: weet je een oplossing voor een onverwachte situatie?

Toegevoegd na 31 minuten:
Ook kan je (altijd) een vraag verwachten als: Waarom ben jij met name geschikt voor deze baan?.