Opheffen van een BV: wat gebeurt er met de aandelen van de deelneming die in bezit zijn?

Toegevoegd na 1 uur:
BV was van een ander en deze BV participeerde in een deelneming net als onze onderneming. Eerstgenoemde BV is opgehouden te bestaan, zonder dat er een formele overdacht van de aandelen heeft plaatsgevonden aan een andere partij. M.i. komen deze aandelen nu te vervallen, echter door de deelneming zijn de aandelen niet ingetrokken. Vraag is dus eigenlijk wie nu eigenaar van de aandelen van de deelneming is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
ronron1212
10 jaar geleden
Licht er aan waarom de bv wordt opgeheven

Het beste antwoord

Los van of het formeel helemaal juist is verlopen: de aandelen in de deelneming komen (uiteraard) niet zomaar te vervallen bij het liquideren van de rechtspersoon. De betreffende aandelen van de deelneming worden eigendom van de aandeelhouders van de opgegeven BV (of - bij liquidatie ivm faillissement: de curator die deze boedel aan het verevenen is)