Moet je als freelance tekstschrijver een handelsnaam hebben?

Ik schrijf me als freelance tekstschrijver in bij de KvK en moet daarvoor volgens het inschrijfformulier een handelsnaam invullen. Is dit werkelijk verplicht? Ik ben slecht freelancer...

Toegevoegd na 15 seconden:
*slechts freelancer

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Dat kan gewoon je eigennaam zijn dat hoeft niet.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank!
Als zelfstandig ondernemer zonder personeel (ZZP) wordt vaak een eigen naar gebruikt. Als tekstschrijver kun je kiezen om je onderneming iets kracht bij te zetten met een handelsnaam. Dit is niet verplicht, maar als jij online gevonden wilt worden als schrijver dan kun je beter 'Tekstschrijver' voor je naam plaatsen, dan is 'Tekstschrijver JOUW NAAM' je handelsnaam en bedrijfsnaam.

Groetjes

Tekstschrijver J.C. Muts ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Naar = naam :)