Hoeveel uitvaarten organiseert een uitvaartondernemer (eenmansbedrijf) per week gemiddeld?

Naar aanleiding van een advertentie in onze plaatselijke krant, waarin een kleine ondernemer aangeeft 24/7 bereikbaar te zijn voor het melden van sterfgevallen. Dit lijkt me zo lastig te organiseren met andere bezigheden/gezinsleven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Een 24/7-bereikbaarheid hoeft niet noodzakelijk te betekenen dat de telefoon dag en nacht wordt opgenomen. Met een antwoordapparaat met inspreekmogelijkheid is een ondernemer ook 24/7 bereikbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar je laat iemand niet zes uur wachten met een overledene, hè.

Antwoorden (1)

Dat zal afhangen van het aantal overledenen in zijn buurt. Bij de begrafenisondernemer bij ons in de buurt hangen er de ene week 2, de andere week 4, soms eens 5 overlijdensbrieven aan zijn raam. Op sommige dagen ook wel eens geen.
Het hoort bij het beroep om bereikbaar te zijn voor mensen die thuis gestorven zijn, voor mensen die in het rusthuis of ziekenhuis overleden zijn is dat van minder belang, die haalt hij dan overdag op.