Als zzp'er willen beginnen in de beveiliging. Welke vergunningen zijn hiervoor nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Je moet in ieder geval voldoen aan een aantal voorwaarden.

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/regel/vergunning-recherchebureau

Wilt u een particuliere beveiligingsorganisatie of recherchebureau oprichten en in stand houden? Dan hebt u een vergunning nodig.

Er zijn verschillende soorten beveiligingsorganisaties:
beveiligingsbedrijven die (diverse) organisaties beveiligen;
bedrijfsbeveiligingsdiensten die alleen de eigen organisatie beveiligen;
geld- en waardetransportbedrijven;
particuliere alarmcentrales.

Vergunning is dus afhankelijk van wat je wilt gaan doen, bijv:
Ook als u horecaondernemer bent en zelf portiers te werk stelt, moet u een vergunning hebben.

U vraagt de vergunning en de ministeriële toestemming aan bij Dienst Justis van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
http://www.justis.nl/Producten/particulierebeveiligingenrecherche/index.aspx