Aan welk (wettelijke) eisen moet de ruimte van een snackbar(afhaalpunt) voldoen?

Ivm omstandigheden willen wij in ons complex de snackbar verhuizen naar een andere ruimte. Nu kan ik nergens vinden aan welke eisen een dergelijke ruimte moet voldoen. Dan bedoel ik bijv, afmeting, soort tegels/plafond, afvoer etc? Hygiëne eisen dus niet.
Ik heb meegekregen dat er verschillende eisen zijn maar kan ze niet terugvinden in bij apv. Iemand die hier iets meer over kan vertellen en dat ook wil doen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het beste eens naar het gemeentehuis gaan en daar je vraag neerlegen bij bouw en woningtoezicht. Deze kunnen in ieder geval iets zeggen over de inrichting zoals die in de vergunning komt te staan.

Het beste antwoord

Een horecabedrijf moet qua inrichting voldoen aan de eisen van zowel het Besluit eisen inrichtingen Drank- en Horecawet als het Bouwbesluit. Het Bouwbesluit – dat landelijk geldt - geeft minimum technische bouwvoorschriften en overlapt deels het Besluit eisen inrichtingen.
Verder zal de gemeente wel weten aan welke eisen u nog moet voldoen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank :)