Telefoonabonnement voor oktober wordt met 21% BTW belast, klopt dit wel?

Op mijn factuur van de KPN staat voor het deel van oktober 21% BTW. Moet je nu uitgaan van de factuurdatum of van de uitvoerdatum, en betekend dit ook dat alles wat je voor 1 oktober doet ook later nog kunt factureren met 19%?.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Bij nota's voor telefonieabonnementen (wordt het abonnementsdeel altijd vooruit gefactureerd en de gesprekken achteraf. Het abonnement over oktober en volgende maanden moet dus met 21% worden gefactureerd.

Als op nota's vanaf 1 oktober gesprekken worden gefactureerd of gecrediteerd van vóór 1 oktober dan moeten deze tegen 19% gefactureerd worden.

Het gaat er dus om wanneer de dienst (of het product) is of wordt geleverd.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De datum van levering is bepalend. Dus voor 1 oktober bellen is levering voor 1 oktober. Bellen vanaf 1 oktober is levering in oktober.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus dan moeten voor alle jaarabonnementen die vooruit betaald zijn nog facturen verstuurd worden?
paulus811
11 jaar geleden
Bij een vooruitbetaald jaarabonnement zal de leverancier zijn verlies nemen en het verschil betalen. Hij moet 21% afdragen aan de fiscus, maar het is niet verplicht dat ook bij jou in rekening te brengen.
ronron1212
11 jaar geleden
Knap als je een telecombedrijf vond die een heel jaar precies weet wat jij gaat bellen.
paulus811
11 jaar geleden
ronron, niet alle abonnementen komen van telecombedrijven.
ronron1212
11 jaar geleden
paulus811 de vraag gaat over bellen en niet over iets anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron, het gaat over het abonnementgedeelte, niet over de belkosten, die worden altijd achteraf berekend.
paulus811
11 jaar geleden
ronron, ik reageerde op de reactie van Jet en daarin staat nergens dat het over bellen gaat.
Beste Jet,

Ondernemers moeten het 21%-tarief rekenen voor diensten die ze leveren vanaf 1 oktober 2012. Als ondernemers goederen en diensten leveren vóór 1 oktober rekenen ze 19%. KPN heeft het dus goed gedaan. Op onze website lees je alles over de btw-verhoging naar 21%. http://bit.ly/P1X1lj

Pim

Webcareteam Belastingdienst