Wat is het "track record" van Michael Lombardi?

Michael Lombardi is een aandelenadviseur die adviezen verkoopt. Zie
http://www.profitconfidential.com/author/michael-lombardi/ .

Als je de video bekijkt (of meeleest - in feite hoor je slechts een stem die de getoonde tekst voorleest), zie je dat de heer Lombardi erg trots is op zijn vijf voorspellingen van economische ontwikkelingen. Nu wil hij ons zijn zesde voorspelling verkopen.

Nu ben ik NIET geïnteresseerd in de (on)juistheid van zijn zesde voorspelling - dat is wat mij betreft pure speculatie.

Waar ik WEL in ben geïnteresseerd, is het "track record" van Lombardi.

Heeft hij echt vijf voorspellingen gedaan die uitkwamen? Of heeft hij vijf *duizend* voorspellingen gedaan, waarvan er slechts vijf (0,1%) *ongeveer* uitkwamen, en heeft een marketingafdeling dat veranderd in een score van 100% op "maar liefst" vijf voorspellingen?

Mijn vraag gaat dus NIET over DEZE voorspelling (da's voor mij koffiedik), maar over het TOTALE track record van Michael Lombardi en zijn adviesbedrijf.

Anders gezegd: wat zijn de *werkelijke* prestaties van Lombardi c.q. zijn bedrijf?

11 jaar geleden

Het beste antwoord

De vraag is hier belangrijk wat je onder een voorspelling verstaat. Als iemand zegt dat de AEX op 1 januari 2013 op 500 of hoger staat, dan vind ik dat een voorspelling. Maar als Lombardi zegt: "stap nu in goud", of "verkoop nu al je aandelen", dan vind ik dat geen voorspelling. Bij die laatste 2 voorspellingen valt er altijd nog een mouw aan te passen, dat je toch een beetje gelijk had.

Er zitten in het oervervelende en ellenlange filmpje wel voorspellingen, maar hij adviseert ook, hij zegt ook dingen die anderen ook voorspeld hebben, en met sommige zaken had hij geluk. Als je op zijn site rondneust dan zijn er veel meer dan 5 voorspellingen te vinden. Vooral veel vage adviezen.

Je vraag wat het track-record van deze man is? Het antwoord is simpel. Dat is er helemaal niet. Lombardi is een van de vele mensen die iets probeert te verdienen zonder zelf al te veel risico te lopen. Een soort Rienk Kamer dus.

Stel je het volgende voor: Lombardi heeft een track record van 25 juiste voorspellingen. Wat zou jij doen als je zo goed kon voorspellen? Zelf de beurs opgaan, of je adviezen gaan verkopen? Het lijkt mij dat je met het eerste rijker kunt worden. Voorspellen bestaat niet, en als Lombardi dat toch kan, was hij nu wereldberoemd, en zat hij dagelijks in het journaal. Het was dan allang bekend geweest, dat hij het zo goed kon, en er zouden ook al veel mensen rijk zijn geworden.

Iemand die zo leurt met zijn adviezen, en bovenaan zijn website dit soort teksten zet: "Warning: Controversial Content. Viewer Discretion Advised" is een regelrechte fantast, die eigenlijk niet verder komt, dan flauwe praatjes over het enorme begrotingstekort in de VS.