Wat is de minimunprijs van een bruidsfotografie? en hoe stel ik mijn factuur op?

wat komt erop te staan, en wordt de prijs van een opdracht (als bruiloft bv,)per uur of/ foto gesteld??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

De minimumprijs is natuurlijk € 0,00, maar je wilt er iets aan verdienen neem ik aan. Ik zou het als bruidspaar fijn vinden om een vast bedrag af te spreken, waarvoor een album wordt afgeleverd. Uitgaande van 50 euro per uur en 200 foto's waarvan de mooiste worden ingeplakt, kom je op ongeveer 300-600 voor een eenvoudige reportage uit waar je niet de hele dag bij bent. Wil men een luxe album en veel vergrotingen erin en ook tijdens het feest foto's laten maken, dan gaat de prijs naar de 1.000 euro.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even over de factuur; daar komt jouw naam plus contactgegevens op, jouw bedrijfsgegevens als rekeningnummer kvk nummer en btw nummer en natuurlijk de financiële gegevens als de prijs, de btw en een specificatie van die (totaal)prijs.

Ook moet het adres van de ontvanger erop, de factuurdatum en de betaaltermijn.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn de prijzen van een zeer ervaren en professionele fotograaf die met meer camera's komt en met een hulp voor het vasthouden van de reflectieschermen en bijverlichting.
Dat hangt er maar helemaal van af hoeveel ervaring jij hebt en hoe jij kan garanderen dat het allemaal goed gaat.

Heb je meer dan een camera?
Heb je een hulp voor het vasthouden van de reflectieschermen en van de verlichtingslampen?

Hoe lang ben je aanwezig?
Hoeveel foto's ga je afspreken?
Ken je hun stijl, hun wensen?

Doe je zelf het uitzoeken?
Doe je zelf de nabewerking? Hoe goed ben je met Photoshop?

Al die aspecten kunnen op een factuur.
Maar ook al die aspecten moeten goed vantevoren met het bruidspaar besproken worden.
Wat ZIJ willen, dat is het allerbelangrijkste!

Je kunt ook een totaalopdracht afspreken:
Foto-album met .... foto's voor ..... bedrag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op onze website staat meer informatie over gegevens die je op je factuur vermeldt. Klik op de link hieronder.

We hebben geen informatie over de tarieven voor bruidsreportages. Hiervoor kun je misschien terecht bij een brancheorganisatie voor fotografen.