Waarom heeft de Duitse supermarktketen K+K een Nederlandse BV als rechtsvorm?

Uit de informatie op: http://de.wikipedia.org/wiki/K%2BK_Klaas_%26_Kock meen ik op te maken dat het een Nederlandse BV betreft, terwijl het bedrijf in Nederland geen vestigingen heeft.

Heeft iemand enig idee wat de reden kan zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar maak je dit dan uit op? Kan best belastingtechnisch zijn, of contacten met Nederlandse aandeelhouders/investeerders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het staat op de wikipediapagina waar ik naar verwijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar waar? Mijn Duits is niet geweldig, kan het er nergens uit opmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie het ook niet staan :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat Rechtsform B.V. & Co. KG en ik meen uit een artikel over rechtsvormen in Duitsland te kunnen concluderen dat dit een (in Duitsland toepaste) Nederlandse BV is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Registergericht Coesfeld
HRA 3664 Persönlich haftende Gesellschafterin:
K+K Klaas & Kock Verwaltungsgesellschaft B.V.
Sitz: Groningen / NL
Handelsregister der Kamer van Koophandel en Fabrieken in Groningen / NL Nr. 02325950
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, dus het blijkt inderdaad te kloppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gute Frage!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Danke schön :)

Het beste antwoord

Nederland heeft een gunstig belastingklimaat voor bedrijven. U2 en de Rolling Stones zijn statutair ook in Nederland gevestigd.