Wij willen een eigen restaurant openen en hebben al een concept. Maar we zijn ook opzoek naar een inversteerder (betrouwbaar)?

Toegevoegd na 4 minuten:
heeft iemand tips hoe je dit het beste aan kan pakken? En wat je hiervoor nodig hebt. Uitleg over een eventuele lening is ook welkom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je zult je eerst moeten afvragen wat jij die investeerder te beiden hebt.
Wat heb je aan opleidingen en ervaringen?
Heb je een goed uitgewerkt ondernemingsplan?
Heb je een locatie op een aantrekkelijk punt? En mag daar volgens de bestemmingsplannen wel een horecabedrijf starten?
Heb je een leuk en nieuw innovatief, briljant en bijzonder opwindend concept bedacht, wat voor een investeerder aantrekkelijk is?
Heb je de nodige vergunningen of kun je die regelen?
Ben je al ingeschreven bij het bedrijfschap Horeca?

Begin dan eens met het lezen van alle informatie die de Kamer van Koophandel heeft voor startende ondernemers.
http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel dus:
Wat jij die investeerder (of de bank) te bieden hebt.
Wat jij aan garanties kan leveren dat zij ook daadwerkelijk
hun geld terug krijgen, mocht het niet zo goed lukken.

Een goede bank is een goede investeerder en betrouwbaar. Maar investeerders willen wel verdienen.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 Met als praktische opmerking (naar de vraagsteller) dat de financiering voor horeca heel erg moeilijk zal worden. Het lijkt erop dat banken hun vingers niet meer aan deze sector willen branden. Daarnaast stoppen ook de andere grote financiers van de sector, de bierbrouwers, met het verstrekken van leningen. Dus ofwel het plan is zo goed dat het eigenlijk niet mis kan gaan, danwel is er een private investeerder die het wil proberen.