Ik heb een snackbar, en de telefoonlijn wordt continu misbruikt , het is de bedoeling dat klanten gewoon telefonische bestellingen kunnen doen wat nu?

Ik heb een snackbar, en er wordt door een groep jongeren steeds valse bestellingen geplaatst..
wat kan ik hier aan doen?
Zou aangifte bij de politie eventueel werken, of doen zij daar niks aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Het is inderdaad een heel vervelende ervaring. Ik heb er zelf ooit ook last van gehad.
Ik heb dit toen bij de KPN doorgegeven. Deze heeft een poosje mijn
inkomende gesprekken in de gaten gehouden. Daarna de betreffende
persoon er op gewezen, als hij hier niet mee zou stoppen, hij zijn
aansluiting kwijt zou raken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lever alleen aan bekende klanten en meld op voorhand (website, folder) dat men nummerherkenning aanzet. Bel bij twijfel ook even terug. Vraag altijd ook een telnr van een vaste lijn.
Aangifte doen heeft altijd zin. Wellicht dat de politie er (nog) geen prioriteit aan geeft, maar dan staat het geregistreerd. Hoe vaker, hoe meer gewicht. Ook bouw je op die manier een dossier op wanneer zich onverhoopt iets escaleert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb weinig vertrouwen in een aangifte. (Onder welke overtreding zou het overigens vallen?)
Je zou naam/adres/telefoonnummer van de beller kunnen vragen + noteren + een bestelcode doorgeven bij een telefonische bestelling. Alleen nummers van het vaste net accepteren die in het telefoonboek staan, geen mobiele nummers.

Daarna terugbellen voor bevestiging. Kan de gebelde de code niet geven, dan is vermoedelijk sporake van een 'grappenmaker' en maak je geen bestelling klaar. Dan zijn gegevens op een zwarte lijst noteren, die je -mits je dat duidelijk communiceert- ook aan andere ondernemers ter beschikking stelt bij wie telefonisch besteld kan worden. (Zo kun je onderling informatie uitwisselen.)

Uiteraard dit beleid wel kort maar krachtig bekendmaken op drukwerk (bestellijsten e.d.) en in je zaak. "Wij kunnen helaas geen telefonische bestellingen accepteren die via een mobiel nummer worden doorgegeven en behouden ons het recht voor om telefonische bestellingen zonder opgaaf van redenen niet uit te voeren. "
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft de politie bellen denk je geen zin?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lekker klantvriendelijk, ik zou zeggen, dan bel ik wel een ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig meer mensen die mobiel bellen dan vast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb niet eens een vaste lijn meer.
Even contact opnemen met u provider, deze kunnen uw verder helpen met het eventueel blokeren van dit nummer. Succes!