Is het toegestaan indien je van thuis uit verkoopt wel met BTW nummer?

Is het toegestaan wanneer je een webshop runt, en van thuis uit verkoopt, dus de klanten soms de goederen kunnen afhalen, we hebben een garage , is het mogelijk om de voorraad daar neer te zetten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zeker, de garage is dan jouw/jullie bedrijfsruimte.
De fiscus heeft daar geen problemen mee, zolang je alles maar netjes opgeeft...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Controleer ook effe het bestemmingsplan bij je gemeente want die kan het verbieden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker, er was laatst nog een zaak van een fietsenverkoper. Lees bijgaand stuk eens:
http://ictrecht.nl/webwinkels/raad-van-state-fietsenshop-nu-mag-webwinkel-niet-exploiteren-vanuit-woonhuis/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is dat onze huisbaas denk ik dit gaat verbieden, dus dan kan ik beter maar niet informeren, maar wat als hij er zelf achterkomt?
En over BTW gesproken, snap er zelf niet veel van, stel ik heb 1 laptop verkocht, hoe moet ik de factuur printen, en wanneer bereken ik de btw, of hoe zit dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt inmiddels een BTW nummer? Mede gezien je andere vragen is het misschien verstandig om eens een adviseur/accountant in te schakelen die je hiermee op weg helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een BTW nummer hebt, moet je op de factuur de BTW vermelden. Ik neem aan dat je ook facturen van anderen krijgt? Maar nogmaals, als zaken als facturen opmaken al een obstakel zijn, is het verstandig om hierbij professionele hulp in te schakelen. Want weet je bijvoorbeeld al hoe je je boekhouding bij gaat houden en hoe je straks aangifte bij de belastingdienst moet doen?