Hoe ga je om met een acountant die zijn onterechte rekening niet wil specificeren / verklaren en dreigt met incasso?

Het gaat om een extra rekening die hij stuurde en waarvoor het ons onduidelijk is waar hij hem op baseert. En hij wil (lees kan) er ook geen specificatie voor maken. Nu wil ik alleen betalen als ik weet waarvoor (niet meer dan logisch) en die informatie krijg ik niet los, omdat er dus ook echt geen werkzaamheden verricht zijn. Nu krijg ik een incassobureau op m'n dak, waarvoor ik niet bang ben overigens. Maar ik vind dit pure oplichting en intimidatie. Het gaat wel om duizenden Euros, geen peanuts dus.

Toegevoegd na 7 uur:
Morgen zou de specificatie nu toch moeten komen. Na 3 jaar vragen en zeuren en faxen etc. Volgens diegen die ik aan de lijn had was het een nogal onduidelijke lijst met heel veel 10 minuten hier, 30 minuten daar etc. etc. en met heel veel verschillende namen. Lijkt erop dat ze alle niet gedeclareerde uren van alle medewerkers van het kantoor bij mij droppen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Accountancy is in Nederland een beschermd beroep. Je moet ook aangesloten zijn bij een beroepsorganisatie. Als de rekening niet klopt en de accountant wil niet mee werken, dan zou ik naar de beroepsorganisatie gaan.

Ze proberen het en vaak laten mensen zich intimideren en betalen omdat ze al die rompslomp niet willen. Ik zou eerst het incassobureau bellen, misschien hebben zij wel een specificatie, ik zou het in elk geval uitleggen. Verder is het aan die accountant om te bewijzen dat hij die dienst geleverd heeft en wel gespecificeerd. Ben je toevallig lid v.d. consumentenbond dan kun je even bellen met de juridische afdeling. Ik zou in elk geval een aangetekende brief naar de accountant sturen dat je het er niet mee eens bent en pas betaalt nadat je weet waarvoor. Als hij niet reageert, sta je altijd sterker als het voor de rechter moet komen.

Je kunt altijd een stel Joegoslaven inhuren, schijnt echt heel goed en efficiënt te werken!

Deze site kan je vast verder helpen, maar ik zou hoe dan ook niet betalen. Je hebt recht om te weten waar je voor betaald. Raadpleeg je rechtshulp of ga naar een rechtswinkel (eerste consult is gratis), zij kunnen je wel helpen. Succes en volhouden he? http://nl.wikipedia.org/wiki/Accountant#Controle

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100