Ik ben van mening dat ik voor het eind van de maand (juni) mijn BTW aangifte moet doen voor het 2de kwartaal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ja dus op internet bij de belastingdienst het formulier invullen en het verschil overmaken aan de belastingdienst.
ronron1212
12 jaar geleden
Nee, want juni valt nog in het tweede kwartaal! Je kan dus pas aangifte doen in juli, en betalen vóór eind juli...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij klopt dat niet. Die aangifte kun je pas doen, als het 2e kwartaal ten einde is,dus niet eerder dan in Juli. Je kent einde Juni toch nog niet alle cijfers over Juni?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
= naast correct ook logisch
aangifte en betaling 2e kwartaal moet voor 31 juli bij de belastingdienst binnen zijn. Het is altijd de eerst volgende maand, na het verstrijken van het kwartaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed id staat op je zogeheten uitnodigingsbrief precies wanneer je aangifte binnen moet zijn. Er zijn in Nederland nog enkele bedrijven die in een andere maand kwartaalaangifte (moeten) doen als in de gebruikelijke april, juli, oktober en januari. Bij twijfel kun je altijd inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord op de belastingsite. Daar zie je precies welke aangiftes nog open, en klaar staan. Als je een normale kwartaalaangifte hebt, kun je deze vanaf 1 juli indienen en moet deze voor 1 augustus ingediend EN eventueel betaald zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die moet aangegeven worden voor het einde van de maand juli!