Is de btw van een rijbewijs aftrekbaar? Mag ik mijn rijbewijs als bedrijfskosten opvoeren?

Ik wil een mobiele keuken beginnen en ga speciaal daarvoor mijn rijbewijs halen. Mag ik dit aftrekken?

Toegevoegd na 17 uur:
Ik bedoel eigenlijk de rijlessen, niet het document

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (3)

Nee dat mag je niet.

Toegevoegd na 10 uur:
Nee ook dat kan niet.
ronron1212
12 jaar geleden
een rijbewijs is, net als reisdocumenten en dergelijke vrijgesteld van BTW.
Je betaald hiervoor leges en die zijn niet als btw terug te vorderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag wel ! De BTW die word geheven over jouw rijlessen zijn wel degelijk aftrekbaar !

Op het document zelf word geen BTW geheven...