Met welke belastingen, sociale premies, heffingen, accijnzen etc, krijgt een nederlandse bv te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

In beginsel dient een bv vennootschapsbelasting te betalen.
Daarnaast aan de aandeelhouders over de winst dividend te worden uitbetaald, waarover dividendbelasting dient te worden ingehouden. Ook krijgt men te maken met omzetbelasting en verder alle belastingen en premies die voor het personeel dienen te worden betaald. Voor uitgebreide info kun je het beste kongsie opnemen met de KvK. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met accijnzen krijg je te maken bij handel, fabricage en verkoop van alcohol, sommige vloeibare brandstoffen, verwerken van tabak etc.
Ook kun je zowel als particulier als bedrijf met precario te maken krijgen.
Als je je bij de belastingdienst aanmeldt als bedrijf dien je daar informatie over te geven.