Hoe kom ik aan leveranciers zonder ingeschreven te staan bij de kvk?

Ik ben aan het oriënteren om een webshop te beginnen. Maar hoe kom ik aan de artikelen om te zien of er iets in mogelijk is, zonder dat ik al ingeschreven sta bij de kamer van koophandel. Inschrijven doe je toch pas wanneer je echt klaar bent om met je bedrijf te beginnen. En ik ben nog in de wat als.. fase. Ik weet wel aardig wat ik wil, maar het is nu uitzoeken of het reeel is door de webshop op te zetten en te zien of ik wat te bieden heb.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.2K

Het beste antwoord

Je zit nog puur in de oriënterende fase van je webshop en productkeuze. Uit je verhaal maak ik op dat je nog geen specifiek artikel hebt gekozen. De eerste logische stap is een artikel uitzoeken. Hier zul je vervolgens marktonderzoek naar moeten doen, is er vraag naar dat specifieke product en hoe ga je het in de markt aanbieden. Op moment dat er een reële kans van slagen is zou ik bezig gaan met het ontwikkelen van een webshop. Ondertussen kun je met veel artikelen "proefdraaien" door ze aan te bieden op Marktplaats, wat een zeer goed distributiekanaal is voor diverse producten.

Op moment dat je of aardig wat producten verkoopt via Markplaats of via de webshop zou ik me gaan inschrijven bij de KVK om het geheel officieel te maken. Hiermee bespaar je jezelf onnodig veel administratieve rompslomp voor een product dat wellicht toch niet blijkt aan te slaan.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Inschrijven bij de KvK is nu niet verplicht en je schiet er niet direct zoveel mee op in je orientatiefase.
Probleem is als je het echt gaat proberen en snel iets wilt l leveren, hoe je dat dan geleverd krijgt.
Inschrijving bij KvK is voor je leverancier geen garantie dat je financieel betrouwbaar bent, dus voor wat dat betreft geen probleem maar ook geen oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een webshop beginnen is niet zo makkelijk als het lijkt.

Je moet eerst zeker weten wat je wilt gaan verkopen en.. ook heel belangrijk je moet zelf ook écht achter je artikelen staan.

Als je iets wilt gaan verkopen waar je zelf al geen volvertrouwen in hebt dat het goed is en iedereen het zou moeten willen hebben / of zou moeten gebruiken, dan is het gedoemd om te mislukken.

doe onderzoek naar je eventuele concurrentie, en kijk of jij vernieuwend, goedkoper of beter kan zijn dan de rest.

Er zijn altijd groothandels waar je geen kvk nodig hebt om te kopen, je moet dan alleen grotere aantallen afnemen of voor een minimaal bedrag van bijvoorbeeld € 100,-.

Zoek op internet, handelsregister van het KVK etc.
Soms is het ook mogelijk een tijdelijk account te krijgen, zodat je even kan kijken op de website van de groothandel wat alles kost zodat je alvast een indruk kan krijgen.

succes!