Checklist functionerings-/beoordelingsgesprekken.

Ik moet op mijn stage een Checklist voor functionerings-/beoordelingsgesprekken maken. Ik heb hier al wat informatie over, maar weet iemand, misschien uit eigen ervaring een goede checklist.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Houding Kennis Vaardigheden Uiterlijke verzorging Inzicht Succes Toegevoegd na 32 seconden: Samenwerkings capaciteiten collegialiteit Toegevoegd na 1 minuut: 1. Waarover kan een functioneringsgesprek gaan?  De prestaties van de medewerker  Werksfeer, werkplezier, samenwerking, ziekte(verzuim)  De medewerker aandacht geven, luisteren naar zijn wensen  De medewerker stimuleren om de taken goed uit te voeren  Ontwikkeling en loopbaan van de medewerker  Opleiding van de medewerker  Arbeidsomstandigheden  Overige zaken 2. Voorbereiding van het gesprek  maken van de afspraak 1. maak de afspraak minimaal een week van tevoren 2. plan genoeg tijd 3. regel een rustige plek  samen met de medewerker de gesprekspuntenlijst opstellen • bedenk wat u wilt bereiken en wat u wilt bespreken • informeer de medewerker over het doel en werkwijze • vraag de medewerker wat die wil bespreken • zet de gesprekspuntenlijst op papier en geef die aan de medewerker 3. Het functioneringsgesprek zelf  zorg voor een logische opbouw: opening – kern – afronding  stel samen met de medewerker het doel vast  stel samen met de medewerker de gesprekspuntenlijst vast  bespreek eerst de punten van de medewerker  probeer achter de ambities, doelen en behoeften van de medewerker te komen en die te bespreken  evalueer de prestaties en niet de medewerker als persoon  toon oprechte interesse in de medewerker  herhaal alle actiepunten  leg de afspraken vast in het verslag 4. Follow up na het gesprek  zorg voor een snelle afhandeling van het verslag  zorg voor een kopie voor de medewerker  archiveer het originele verslag in het personeelsdossier  kom gemaakte afspraken na  toets na enige tijd bij de medewerker hoe het loopt  laat steun en waardering aan de medewerker blijken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100