http://www.google.com/search?q=vlottende+activa+waarderingsgrondslagen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn een aantal verschillende, tevens voor alle posten kunnen deze verschillen.
IMVA / MVA meestal tegen aanschafwaarde verminderd met afschrijvingen. Kan ook tegen actuele waarde / vervangingswaarde / lagere bedrijfswaarde / opbrengstwaarde etc.
Voorraad meestal tegen inkoopprijs of lagere marktwaarde. OHW tegen historische kostprijs, eventueel verminderd met reeds gefactureerde termijnen. Vorderingen tegen nominale waarde, verminderd met een voorziening voor incourantheid. Effecten tegen aankoopwaarde of lagere beurskoers en liquide middelen tegen nominale waarde.