Kan ik prive aan mijn B.V. i.o. lenen? Moet ik rente hanteren en een leenovereenkomst?

Als ik als DGA investeer in de B.V. i.o. wil ik hier op termijn als de BV lekker gaat natuurlijk de investering terug zien. Ik denk dan ook om de investeringen om te zetten in een lening. Hierbij heeft de B.V. gelijk een schuld wat mij belasting technisch ook niet verkeerd. Wie heeft adviezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja dat kan rente berekenen en een overeenkomst Notaris kan je hierbij verder helpen
ronron1212
13 jaar geleden
Kun je de investeringen omzetten in aandelenkapitaal door ze als inbreng te kwalificeren? Vraag je accountant.