Is het lucratief om een loempiawagen/ijscowagen te exploiteren?

Ik zat in de auto te wachten op mijn partner omdat ie iets moest kopen. Ik zag binnen een kwartier wel 20 mensen meer dan 1 loempia kopen bij de loempiawagen, 1 euro per stuk!!!! Ik dacht, dat is goeie business!! Maar is dat wel zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.4K

Het beste antwoord

Ons loempiamannetje vertelde eens dat hij relatief meer verdiende met zijn loempia's dan toen hij een cafetaria had. Maar vergis je niet in de arbeidsuren en standplaatskosten van deze mensen.

Iedere dag 500 loempia's en een paar honderd andere hapjes maken is geen lolletje. Hij zal misschien iets bovenmodaal verdienen maar daar moet hij ook hard voor werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ligt aan inkoopprijs,gas, dan wel elektraverbruik en hoe het loopt op andere tijdstippen en misschien ook nog wel smaak en buitentemperatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het voordeel is: de vaste kosten zijn erg laag. De standplaats is soms duurder dan de kar zelf. Als ik even kijk naar de ingrediënten van loempia's dan zit er inderdaad een ongelofelijke marge op! Het enige probleem is dat je echt heel veel loempia's moet verkopen om er een redelijke boterham aan te verdienen.

Een loempia van een euro gaat 19 cent BTW vanaf. Dan maak je nog kosten voor de kar en de standplaats en een klein beetje aan ingrediënten. Zeg dat je, als je alle kosten van de euro verkoopprijs afhaalt, dat je 50 cent verdient per loempia. Dat is dan je salaris.

Voor 2000 euro bruto per maand moet je dan 4000 loempia's verkopen. Dat zijn er bijna 600 per dag en dat is best erg veel. Zeker omdat er vaak families in zo'n kar zitten kan ik me voorstellen dat het een redelijke bijverdienste is, maar of je er goed van kunt leven dat vraag ik me serieus af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verkoopsprijs - inkoopprijs- huur/financiering van de wagen- kosten vergunning- uren dat er niets verkocht wordt (wie eet een loempia s morgens voor 11 uur?) bak en opslagkosten- verzekering - stallingskosten
Wat blijft er dan nog over als winst.
En dan heb ik de loonkosten er nog niet bij staan
maar toch kun je er van leven, geen idee hoe
13 jaar geleden
Als je een goeie plaats weet te bemachtigen kan dit zeker lucratief zijn.Denk dan aan bijvoorbeeld aan een plaats op een industrieterrein waar de mensen in de pauze een loempiaatje kunnen komen eten, of een winkelstraat (waar nog geen loempia kraampje staat)
Ik weet niet hoe het zit met vergunningen e.d, die zal je wel nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per Loempi is € 0.84 omzet en € 0.16 BTW. Van de omzet moet de inkoop en de kosten worden betaald en dan blijft de winst over. daar moet de verkoper zelf nog van betaald worden en de belasting . dus ja of het een vetpot is ik denk het niet
ronron1212