Op welke site kun je als bedrijf GRATIS een stageplaats aanbieden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Graag alleen als je het zeker weet of ervaring ermee hebt.

13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je dit gratis willen, zoveel zal dat toch niet kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat moet er dan gratis?
De advertentie of de stage?

Het beste antwoord

Zelf doe ik een HBO opleiding, waarbij in tijden voor stage de mails en berichten op het intranet toenemen met vacatures! Als je op de verschillende sites van scholen kijkt, zijn deze (in geval van HBO en WO) ingedeeld op faculteit. Zoek een school (of meerdere) in de buurt (veel studenten moeten met openbaar vervoer komen!) en neem contact op met de contactpersoon van de faculteit die aansluit bij het bedrijf. Zij kunnen je doorsturen naar studiebegeleiders die ervoor kunnen zorgen dat je vacature bij de studenten komt!
Veel scholen hebben ook (twee)jaarlijks een bedrijvenmarkt, hierin presenteren bedrijven zich aan studenten waardoor er al veel aan informatie of interesses uitgewisseld kan worden. Deze bedrijvenmarkten zijn vaak ook op te vragen bij de contactpersoon op de site van de hogeschool of universiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou de ROC, hoge school, universiteit in de buurt eens contacteren. Daar zullen ze een vacature met open armen ontvangen en op intranet neerzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste hogescholen en universiteiten zullen inderdaad wel een vacature neer kunnen zetten op hun intranet of blackboard. Zelf, als student, is mijn ervaring en wat ik om mij heen zie, dat er niet veel studenten op reageren. Alleen de studenten die zelf niks kunnen vinden of er geen moeite voor willen doen. En dan kun je je afvragen wat het niveau en de inzet van deze studenten is. De beste stagiaires zijn zelf hard op zoek naar een leerzame stageplek en loopt toch vaak via de wat grotere sites of via via.
De grote sites zullen inderdaad vaak wel een betaling vragen. Zoals Stageplaza.nl, stagemotor.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat moet er gratis?
De advertentie?
Of is de stage gratis?

Even bellen naar een opleiding?

Veel bedrijven bieden stageplaatsen aan op
sollicitatiesites of in gratis huis-aan-huis bladen.
En heel vaak doen ze dat alleen maar als verkapte reclame. Dus als het er op aan komt hebben ze niks te bieden, maar is wel hun naam vermeld.

Ik begrijp het niet goed.
Bijna iedere opleiding waar de leerlingen stage moeten lopen, zit te springen om stageplaatsen.
Dus als het in jouw geval echt om een stageplaatst gaat,
zoek dan contact met een opleiding die bij
jouw bedrijf past.

Dat kost toch niks?