Hoe geven winkeliers netjes aan bellende klanten aan dat ze beter naar de winkel kunnen komen met hun vragen?

Omdat ze eigenlijk geen tijd / zin / informatie / taak hebben om bellende klanten te woord te staan om bijvoorbeeld alle prijzen op te noemen of advies door te geven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

"Ik vind het prettiger om even een persoonlijk onderhoud met u te hebben. Dan kan ik beter antwoord geven op de vragen die u heeft en heb dan alle tijd voor u. Dat is momenteel namelijk wat lastig. Ook kunt u dan direct de informatie op papier meenemen. Zou het u schikken even naar de winkel te komen?" Spreek eventueel een dag en tijd af zodat u inderdaad alle tijd heeft voor de klant. Toegevoegd na 3 minuten: En als de klant echt niet in de gelegenheid is om naar de winkel te komen, vraag dan of u hem terug kan bellen op een rustiger moment. Leg ook gerust uit dat het voor u lastig is om nu uitgebreid te bellen omdat er ook klanten in de winkel geholpen moeten worden. Dat zal iedereen begrijpen. Bedenk dat de klant in de eerste plaats goed geholpen wil worden en als hij op een later tijdstip alle informatie krijgt die hij wil, tevreden zal zijn.

'voor beter advies kan ik u beter aanraden om eventjes bij de winkel langs te komen, hier heb ik meer informatie beschikbaar'

Voor grote bedrijven hebben ze een 0900 nummer of is een telefoonnummer van een filiaal heel lastig vindbaar.

Dat ligt maar heel erg aan de vraag. Als ik een winkel bel, met de vraag of ze timertjes van Finder hebben en die hebben ze niet, dan hoef ik niet te gaan. Als ze ze wel hebben, verkoopt de winkelier bij voorbaat al, alleen al door de telefoon op te nemen. Het is een kwestie van klantvriendelijkheid om potentiele klanten te woord te staan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100