Hoe kan ik mijn paranormale begaafdheid beter ontwikkelen?

Hallo mijn naam is Yannick en ik ben paranormaal begaafd. Ik kan geesten zien, Hun aanwezigheid voelen, En met ze communiceren. Ik zou mijn paranormale gave nog beter willen ontwikkelen. Maar hoe kan ik dit het beste doen ? En wat moet ik hier voor doen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Cursussen
4K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk ben je hooggevoelig. Jij pikt bepaalde subtiele signalen op die anderen missen. Doordat dit oppikken voor jou zo vanzelfsprekend is en zo automatisch gaat, heb je niet in de gaten dat het signalen zijn die je oppikt.

Denk bij die signalen aan een net iets andere toonhoogte waarop iemand spreekt, of een klein beweginkje van iemands pink, of een net iets langere pauze tussen iemands woorden, dat soort dingen.

Dat zijn de dingen die jij oppikt, maar zelf merk je dat niet. Jij merkt alleen het gevolg: een sterk gevoel. Jouw hersenen zoeken een oorzaak voor dat gevoel, en zijn met geesten op de proppen gekomen. Geesten die in werkelijkheid natuurlijk niet bestaan.

Wil jij je ontwikkelen, dan kun je het beste leren dit in te zien. Je kunt je namelijk alleen ontwikkelen als je weet waar de basis ligt van jouw speciale gaven. Dan kun je je volledig richten op het oppikken van signalen, en op het interpreteren daarvan, en kun je loskomen van de zelfbedachte geesten - of die geesten op z'n minst als een metafoor zien, in plaats van als werkelijkheid.

Nu is het natuurlijk heel moeilijk dit "zomaar even" te doen. Vooral als je iemand bent die direct op z'n eerste ingeving afgaat. Als dat zo is, dan zou je jezelf kritisch kunnen testen. Dat doe je door niet je natuurlijke neiging te volgen en je gelijk te bewijzen, maar door juist je ongelijk te bewijzen. Zo doet een goede wetenschapper het namelijk ook. Als het je niet lukt om je eigen ongelijk te bewijzen, is dat een aanwijzing dat je toch gelijk hebt. En als het je wel lukt om je eigen ongelijk te bewijzen, wel, dan heb je iets geleerd.

Ik wens je veel succes. Het is niet eenvoudig van geesten los te komen als jouw hersenen zodanig in elkaar zitten dat je die te snel meent waar te nemen.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Goede analyse en advies. Plus.
De beste manier om 'paranormale' gaven te ontwikkelen is er juist onwillig van zijn en daarnaast een 'heilig' leven te leiden. Elk verlangen om dergelijke gaven te ontwikkelen is al een verkeerde houding. Het moet een vrije gave blijven.
Indien je boodschappen ontvangt vertrouw deze niet zolang ze indruisen tegen een christelijke moraal en indien je iets wilt doen voor deze geesten bidt dan voor hun heil zodat zij rust vinden.
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Waarom specifiek een christelijke moraal?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Om die 'christelijke'' moraal van jou heb ik erg gelachen. Laat dat christelijke'' maar gerust weg. De kletskoek die men hier al niet op GV door de strot gewrongen krijgt, mam, man, man!
erotisi
6 jaar geleden
Ik gebruik hier de christelijke moraal omdat dat mi de meest veilige weg is, en waarom zou je die weg niet nemen. Het is zeker niet de bedoeling dat er hier iets door de strot wordt gewrongen. God is geduldig en liefdevol en respecteert helemaal jouw keuze. Maar nodigt je wel uit.....
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Hoe moet je een heilig leven leiden dan?
erotisi
6 jaar geleden
Een heilig leven leiden doe je door je aan de 10 geboden te houden en als je volmaakt heilig wil zijn geef je al geld aan de armen en volgt je Jezus.
Cryofiel
6 jaar geleden
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld....