Wat te doen? De dochter van de vorige manager pikt mijn baan in.

Zij stond aan de lopende band, ik werkte op kantoor al een hele tijd. Zij vond haar werk niet meer leuk, de roostermaker die dikke vrienden is met de ex-manager zet mij aan de lopende band en haar op mijn functie. Wat kan ik doen?

Toegevoegd na 22 minuten:
Er is op geen enkele wijze met mij gecommuniceerd, ik moest het van het rooster aflezen. Nog altijd niet heb ik iemand van de leiding te spreken kunnen krijgen.

13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je kunt niets doen aan het feit dat zij een nieuwe baan gekregen hebt. Je kunt wel protesteren tegen het zelf krijgen van een nieuwe functie. Dit kan alleen als de werkzaamheden vergelijkbaar zijn, of als je hiermee in stemt.

Vraag daarnaast waarom je daarheen geplaatst bent, zonder te refereren aan de dochter van de baas. Want als jij je werk goed doet zul je niet zomaar verplaatst worden.

En als dit inderdaad de reden is dat je naar de lopende band geplaatst bent lijkt me dit een goed moment voor een andere baan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bezwaar maken bij de roostermaker en vragen wat de concrete reden is om jou over te plaatsen naar een voor jou mindere functie.

Dat zij haar werk niet meer leuk vind, is niet iets waar jij de dupe van moet worden.

Je moet voorkomen dat je de roostermaker beschuldigt van vriendjespolitiek, praat dus niet over de relatie met de ex manager maar houdt het zakelijk..

Kom je er met de roostermaker niet uit, ga dan naar de baas van hem/haar om jouw probleem aan diegene voor te leggen.

Blijf altijd zakelijk en probeer emoties buiten dit gesprek te houden.
paulus811
13 jaar geleden
je beroepen op die baan waar je voor bent aangenomen,, ben je aangenomen voor die kantoorbaan.. kunnen ze je niet zomaar aan een lopende band zetten..ben je aangenomen op basis van alle voorkomende werkzaamheden, dan zit er niets anders op dan dat werk te doen wat ze je opdragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt heel erg af van je functieomschrijving in je contract. Als de functie heel ruim omschreven is, bijv "alle voorkomende werkzaamheden", dan zou het zo maar kunnen, dat het lopende bandwerk dus ook binnen je functie valt en dan moet je die werkzaamheden dus gaan verrichten. Je kunt je dan niet beroepen op het feit, dat je een tijd lang andere werkzaamheden hebt verricht.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Kom op zeg. Dit probleem lost een functieomschrijving nu echt niet op. Waar jij het over hebt is de juridische kant van dit geschil. Waar het om gaat is een gevoel van vriendjes politiek (terecht of onterecht, het gevoel is er nou eenmaal), een onvrede over de het nieuwe werk en het gebrek aan communicatie. En ik snap Snuffel nog ook.
Het ligt inderdaad, zoals hierboven al beschreven, aan wat er in je contract staat vermeld, of wat je functiebeschrijving inhoudt. Zo te merken zullen ze daar geen functiebeschrijvingen hebben als ze zo met personeel om gaan.

Ik zou niet eens bij zo 'n baas willen werken. Tijd om je horizon te verbreden (en dus op zoek te gaan naar ander werk)!