Hoe kunnen we het verschil tussen mannen en vrouwen betreft minder verdienen verkleinen?

Marjon ik leen even je antwoord;
Vrouwen verdienen gemiddeld minder dan mannen. De loonverschillen m/v zijn in Nederland gemiddeld 20,8 procent. Dat is meer dan het EU-gemiddelde van 14,5 procent en het wereldwijde gemiddelde van 16,5 procent. Dit blijkt uit onderzoek van ITUC, het internationale verbond van vakbonden, dat in 2008 is gepubliceerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja is goed hoor...marion...

Het beste antwoord

Je afvragen waarom er uberhaupt loonverschillen zijn:

- Voor een deel zal het de onderhandelingstaktiek zijn
- Voor een deel zal een man eerder vinden dat hij recht heeft op meer geld (Assertiever zijn)
- Voor een deel zal een man in de productieve tijd van het leven minder afwezig zijn (denk zwangerschap & kinderen in de eerste levensjaren) waardoor mannen makkelijker kleine stapjes meekrijgen, omdat ze daar zijn (Een jaar uit je vak zijn levert al snel een 2-3 jaar achterstand op tov je mannelijke collega)
- Ik merk dat veel vrouwen part-time werken. Dit levert een andere omstandigheid op.

Toegevoegd na 7 minuten:
wow, nu al een min.
Even bedenken: Gelijke posities betekenen niet gelijke ervaring, en daardoor is er altijd onderhandelingsruimte. Afhankelijk van de persoon kom je dan op verschillende salarissen uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoe??? Gewoon de lonen van de vrouwen optrekken tot het niveau van de mannen in diezelfde functie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door vrouwen gewoon net zoveel te laten verdienen als mannen en ze niet lager in te schalen voor het zelfde werk
13 jaar geleden
Gewoon wettelijk vastleggen: Gelijke capaciteiten/prestaties= gelijke beloning. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wet gelijke behandeling, die bestaat al...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom gebeurd het dan niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat gelijke mensen niet bestaan, dus dan moet je bewijzen dat er onderscheid wordt gemaakt op basis van geslacht. En hoewel je in het algemeen heel goed kan zeggen dat 20% van de vrouwen minder betaald krijgen dan mannen is het moeilijk in een individueel geval te bewijzen dat het zo is.
Het recht op gelijke beloning ligt in de wet vast.

Vrouwen zouden dus veel vaker de Commissie Gelijke Behandeling moeten inschakelen

http://www.cgb.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is in sommige gevallen moeilijk. bijvoorbeeld als je niet weet dat je mannelijke collega meer verdient.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is er niet altijd wel een reden te bedenken? of te verzinnen waarom iemand minder verdiend als zijn collega? Geen mens is precies gelijk. Lijkt me dus erg moeilijk te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan je toch vragen foxesther,of je n antwoord krijgt is n tweede
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm ja,...helemaal gelijk. blijft een moeilijk geval.