Zou u mensen met een functiebeperking wel of niet aannemen binnen uw bedrijf?Waarom wel of niet?

Ikzelf heb óók een (niet zichtbare?) functiebeperking,maar mijn mond op de goede plek...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf een stoornis in het autistisch spectrum
Ik kan goed solliciteren, weet mezelf tijdens een gesprek eerlijk te verkopen, maar na een paar maanden wordt mijn contract niet verlengd, want ja, ze weten niet precies uit te leggen waarom, maar ... Dan doe ik het werk wel goed, maar reageer niet zoals de groep van mij verwacht. Van de sociale dienst MAG ik met solliciteren niet melden dat ik sociaal minder functioneer, maar ik ben het zat om 6 banen per jaar te hebben en steeds na enkele maanden afgewezen te worden. Niet echt goed voor je zelfvertrouwen!
een bedrijf dat het niet erg vind dat ik met de koffiepauze niet sociaal meedoe, heeft aan mij wel een goeie, want ik doe mijn werk goed, ben creatief, heb verantwoordelijkheidsgevoel, en vind het bijvoorbeeld niet erg om taken te herhalen. dus werkgevers, personeelsmanagers, en iedereen die met sollicitanten te maken heeft: graag op deze vraag antwoorden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan moet je wel bewijzen dat je ASS hebt. En helaas heeft het Riagg in 1996 een rapport geschreven dat ik weliswaar sociaal beperkt ben, maar "omdat er toen geen Asperger herkent is, heb ik het niet".
kortzichtige conclusie. Dat je niet het ene moment het niet hebt en 5 jaar later wel, dat klopt. Maar dat ze het toen net herkenden en nu wel, klopt wel. Dat rapport, naar aanleiding van mijn duidelijk geformuleerde vraag: hoe komt het dat ik wel contacten leg maar geen contacten houdt werkt dus nu tegen me.

Het beste antwoord

Ik heb geen eigen bedrijf, maar stel dat ik dat had en er zou bij de sollictanten ook iemand zitten met een beperking, dan zou dat niet direct een reden tot afwijzing zijn.
Het ligt er wel aan wat voor beperking, iemand moet het werk wel voor 100% kunnen doen.
Ik zou diegene kiezen die het best in het bedrijf en bij de functie past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk genoeg lijkt me.

Andere antwoorden (8)

Ligt aan de functie en aan de beperking. We hebben ooit iemand met Crohn aangenomen, op de drukke momenten was diegene steeds ziek, jammer genoeg want het was een goede kracht. Maar voor ons bedrijf kon het niet. We hebben ook een chauffeur gehad met rugklachten, die kon maar halve dagen en voldeed prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoel ik. Als iemand door zn beperking vaak afwezig is zou ik diegene niet aannemen.
als de betreffende persoon de functie prima kan uitvoeren... zie ik geen reden om daar niet voor te kiezen. Ik wil later graag een eigen bedrijfje opstarten en zie geen reden waarom ik dat niet in overweging zou nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben als kringloop verschillende mensen in dienst met een beperking.
Hetzij als vrijwilliger,of als betaalde baan.
Het is maar net hoe je met deze mensen omgaat en accepteert.
Nou kan dat niet in ieder bedrijf,maar gelukkig is er voor veel van deze mensen nog ergens een plaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat ik eerlijk zijn, ik zou niet snel iemand aannemen met een functiebeperking aannemen. Je moet het natuurlijk ook puur zakelijk kunnen bekijken, want daar draait het uiteindelijk om. Aan de andere kant hoeft een functiebeperking niet altijd slecht voor een bedrijf te zijn. Het hangt gewoon puur af van de beperking die deze persoon heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er natuurlijk totaal aan wat de beperking inhoudt en op welke baan je solliciteert. Als er indicaties zijn dat de beperking het werk kan beinvloeden (slechter presteren, grotere kans op ziekmeldingen, beperkingen in werkzaamheden), zou dat voor mij een reden zijn om de voorkeur te hebben voor iemand zonder beperking.

Hard maar eerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
werkgevers kunnen van allerlei regelingen gebruik maken zodat zij zonder financieel risico iemand met een functiebeperking kunnen aannemen. het UWV kan je daar meer over vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het als werkgever zeker proberen maar wel vooraf goede afspraken maken of het voor beide partijen succesvol is, dit om teleurstelling te voorkomen bij ontbinding van het dienstverband.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou indien het mogelijk zou zijn dat wel doen, aangezien mensen met een beperking ook hun bepaalde kwaliteiten hebben. En je als je een beperking hebt niet gelijk in de sociale werkvoorziening wilt terecht komen aangezien het werk wat je dan doet heel beperkt is kwa functies en je dacht ook een uitkering krijgt in plaats van gewoon loon.