Op deze website https://www.youchooz.nl/beroepen/cardioloog/salaris vind je deze algemene informatie over het salaris:

"De salarissen voor dit beroep verschillen. Heb je een dienstverband, dan ontvang je andere inkomsten dan als een zelfstandig gevestigde specialist.

Ter indicatie: als beginnend afgestudeerde in dienst van een algemeen ziekenhuis verdien je, conform de Arbeidsvoorwaarden Medisch Specialisten (AMS), per jaar een bruto salaris van ongeveer € 70.000,- voor een 45-urige werkweek. Het salaris kan oplopen tot zo’n € 130.000,-.

Dit zijn bedragen zonder de vakantietoeslag van 8%. Daarnaast ontvang je nog toeslagen voor bereikbaarheidsdiensten. Als je ook managementtaken op je neemt, kun je nog een toeslag bovenop je salaris krijgen.

Ben je zelfstandig, dan liggen je inkomsten grofweg tussen € 150.000,- en € 250.000,- per jaar. Dit zijn bruto bedragen, daar moet je dus nog belasting over betalen. Tevens heb je te maken met pensioenkosten en eventueel andere kosten.

Tijdens de opleiding werk je als arts in opleiding tot specialist (AIOS). Het salaris dat je dan verdient, is afhankelijk van je werkervaring. Heb je één jaar ervaring, dan ontvang je ongeveer € 3.050,- bruto per maand. Dit kan oplopen tot ruim € 4.215,- bij zeven ervaringsjaren.

Dit zijn salarisindicaties voor 2018."
Antoni