Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Contract niet verlengd. Wat zijn mijn rechten?

Hallo lezers,

Ik werk nu al een half jaar bij Primark. Nou zouden ze mij begin november vertellen als mijn contract verlengd zou worden of niet. Nu ben ik eergister gewoon naar mijn werk gegaan. Gisteren kwam ik aan op mijn werk en werd er mij verteld dat ik naar huis moest gaan omdat mijn contract niet meer verlengd word. Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn. Volgens mij hebben ze het mij veelste laat verteld. Hang hier geen geldboeten op ?

Ik hoop dat iemand mij meer zou kunnen uitleggen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
ronron1212
5 jaar geleden
Loopt je contract tot 1 december?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja! Klopt.
ronron1212
5 jaar geleden
Dan word je dus betaald tot 1 december en ja ze hadden het je iets eerder kunnen vertellen maar dat is niet verplicht en geld boetes nee

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Van belang is te weten of dat tijdelijke contract een duur had van minstens 6 maanden. Zo ja, dan had uiterlijk een maand voor afloop aangezegd moeten worden dat het niet verlengd zou worden. Als die aanzegging niet gedaan is, kun je een maandsalaris eisen wegens niet-nakomen van de aanzeggingsplicht.

Helaas zijn er ook ondernemers die zich er gemakkelijk van af maken: die nemen de aanzegging al op in de contracttekst zelf ('contract stopt op ...') en dan heb je geen recht meer om iets te eisen. Kijk dat na.

Als het contract een duur van minder dan 6 maanden had ook niet valt er ook niets te eisen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 18 november 2018 10:33: bron
Computoon
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Als je een tijdelijk contract van een half jaar hebt weet je van te voren dat dit contract 6 maanden later afgelopen is. Tijdelijk is tijdelijk. Alleen als het éérder wordt opgezegd moet je dat bijtijds te weten komen.
Computoon
5 jaar geleden