Ik wil graag bij de jamin werken ik ben 15 maar heb ik een CV nodig en wat moet ik eigenlijk doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.3K
ronron1212
7 jaar geleden
Cv dat is iets wat iemand die al langer werkt maakt waarin hij zijn naw gegevens zijn burgerlijkstaat en opleidingen en werkervaringen zet. Het laatste gaat voor jou niet op denk ik. Maar je zou je hobby's kunnen vermelden.
Amadea
7 jaar geleden
Nee, ronron1212. De burgerlijke staat doet geheel niet ter zake. Die wordt niet vermeld in een CV.
ronron1212
7 jaar geleden
Heb heel wat cv gemaakt en ook gekregen maar burgelijke staat staat daar altijd in
http://sollicitatieinfo.nl/curriculumvitae/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/solliciteren/solliciteren-werk-zoeken/cv
Een CV begint met het vermelden van de persoonlijke gegevens, dat wordt er bedoeld en vaak verward met de term burgerlijke staat.
Bij een 15jarige begrijpt men dat het om de personalia gaat. Die moeten wel vermeld worden.

Antwoorden (3)

Dat hangt ervan af. Heb je al werkervaring dan kun je beter naar een site gaan die daarvoor is gemaakt. Gewoon googlen hoe maak ik een cv? Heb je geen ervaring dan moet je alleen opschrijven hoe je heet je leeftijd en waarom je graag wilt werken bij jamin.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met 15 jaar zal het een bijbaan zijn. Je hebt geen C.V nodig. Ga naar de winkel waar je wil werken en vraag naar de leidinggevende. Vraag netjes of hij/ zij even tijd heeft om met je te praten en je vertelt dat je graag in die winkel zou willen werken. Is er geen baan vrij zal men je dat zeggen,misschien zoeken ze toevallig wel iemand en dan wordt er meestal een afspraak gemaakt voor een gesprek. of je krijgt een formulier mee waarop je wat persoonsgegevens met invullen.
Succes
anneliez
7 jaar geleden
Volgens de informatie op deze website https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/welk-werk-mogen-kinderen-van-15-jaar-doen mag je als 15-jarige:

WEL:
- lichte werkzaamheden in een winkel doen. Bijvoorbeeld vakken vullen of helpen bij het inpakken.

NIET:
- achter de kassa werken;
- vrachtwagens laden of lossen;
- dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo.

Die regels geven je dus al een goede indruk van het werk dat jij bij Jamin zou kunnen en mogen doen.

Ik vraag me op basis van deze informatie af of Jamin eigenlijk wel 15-jarigen zou willen inhuren: zij mogen volgens de wet immers niet bij alle werkzaamheden in de winkels ingezet worden.

Als je echter toch gaat solliciteren, dan kan je een eenvoudig CV maken waar alle informatie in staat die van belang is om een goede indruk van jou te krijgen als nieuwe medewerker van de winkel. Je kan er dus, naast je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres, je opleiding, je hobby’s en je goede eigenschappen op zetten. Heb je al werkervaring(en), vermeld die dan onder je opleiding. Je kan daarbij kort aangeven wat je (in positieve zin) hebt bereikt bij dat werk. Het is handig bovenaan je CV in een paar korte zinnen een beschrijving te geven van jouw karakter en jouw werkhouding. Zo’n beschrijving kan je het beste vermelden onder je persoonlijke gegevens (naam, adres, etcetera).
Antoni