Wat is er zo speciaal aan supermodellen naast het feit dat ze knap zijn?

Je hoort vaak van mensen dat supermodellen 'iets speciaals' hebben, maar wat is dat nou eigenlijk. Er zijn veel modellen die niet zo beroemd zijn en ook iets speciaals hebben en erg fotogeniek zijn. Wat is er nou zo speciaal aan topmodellen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Amadea
8 jaar geleden
Naar mijn persoonlijke invulling is het dat ze ongeïnteresseerd in het niets kunnen kijken, nonchalant lopend, maar zo toch briljant nieuwe kledingontwerpen showen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ze hebben de maten die gezocht worden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze hebben net iets anders dan de gemiddelde vrouw/man, maar zijn ook fotogeniek (als je ze gewoon op straat tegenkomt zijn ze helemaal niet zo bijzonder, op enkele uitzonderingen na), ze kunnen goed lopen op de catwalk, ze hebben de juiste kledingmaat (juiste?) en kunnen zich aanpassen aan de wens van de partij die hen inhuurt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het idee dat je vraag opgevat wordt als:
Wat is het verschil tussen (super)modellen en gewone mensen? De vraag is (althans zo lees ik het). Wat is het verschil tussen een model en een supermodel? Verduidelijk dat even als je dat laatste bedoelt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat Ik bedoel het laatste inderdaad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan is het antwoord dat zij door grote modellenbureaus ontdekt zijn en uitzonderlijk veel betaald worden.

Antwoorden (2)

Namens wikipedia:
Er zijn geen vaste criteria waardoor een model een supermodel genoemd kan worden. Wel hebben zij vaak een paar overeenkomsten: ze zijn consistent bezig met hun werk(ik denk dat hiermee bedoeld wordt dat ze hun gezicht regelmatig laten zien, niet 6 maanden heel veel en dan weer 6 maanden bijna niets) en ze zijn vaak verbonden aan grote merken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een supermodel hoeft niet per definitie 'knap' te zijn want iedereen heeft daar een andere kijk op. Smaken verschillen toch?
De trends liggen ook regelmatig weer anders en ook lichaamsvormen zijn aan een bepaalde trend onderhevig die op een bepaald moment heerst.

Stel dat op een bepaald moment het volslanke figuur als schoonheidsideaal gezien wordt en een beroemd ontwerper een volslank model zoekt, zal hij eerst zoeken naar het in zijn ogen goede lichaam voor zijn creaties en daarna zal hij zich laten leiden door de uitstraling die het model heeft. Een zonnige, stralende lach....aparte gezichtsvorm....natuurlijke uitstraling.....mooie bewegingen.....kortom alles wat niet met make-up of haarstukken kan worden verbeterd. Heeft hij die persoon gevonden, dan heeft zij grote kans zijn supermodel te worden.

Hetzelfde geldt voor een trend waarin superslank of sprtief of gewoon normaal slank het modebeeld beheerst. Eerst wordt van de juiste lichaamsbouw uitgegaan, daarna zal de natuurlijke uitstraling de doorslag geven of iets aparts wat anderen niet hebben.

Over het algemeen zijn het altijd topmodellen die door volharding, strikte leefregels en hard werken, hun lichaam en uiterlijk in het middelpunt hebben staan om het zolang mogelijk zo te behouden. Een opdrachtgever zal van hen altijd erop aan kunnen dat zij er staan en hun werk goed doen. Daarom groeien zij vaak uit tot supermodel, omdat vaak gerenommeerde bedrijven/merken weten dat ze het vele geld dat ze in een campagne steken, niet voor niets uitgeven. Hun gezicht/uiterlijk zal dan ook veelvuldig steeds weer opdoemen en zal meerdere opdrachtgevers opleveren.
amc