welke opleiding(en) heb je nodig om te werken in de ICT?

Ik zit in het 3e jaar havo en wil graag als ik mijn opleiding heb afgemaakt iets in de ICT doen, maar wat heb ik daar allemaal voor nodig en in hoeveel jaar ik dat kan doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
Antoni
8 jaar geleden
Laat je inspireren door de beroepen en de daarbij horende opleidingen op een website als www.nationaleberoepengids.nl of www.carrieretijger.nl. Vraag informatie op bij opleidingsinstituten (universiteiten, hogescholen) en lees die gegevens grondig of kijk op hun website. Praat met de medewerkers van je school die je beroeps- en opleidingsadvies kunnen geven en kies dan gemotiveerd voor de opleiding die het beste bij jou en jouw wensen en mogelijkheden past.

Antwoorden (1)

Dan zul je eerst moeten bedenken wat dat 'iets' in de ICT dan moet zijn. Op basis daarvan en je capaciteiten kun je een opleiding erbij zoeken. ICT is zeer breed zodat je een keuze zult moeten maken voor een bepaalde richting zoals

technisch beheer van IT infrastructuur
functioneel beheer van administratieve systemen
it archictectuur
programmeur
hardware installateur
etc. etc

Het spreekt voor zich dat je voor programmeur een andere opleiding nodig hebt als voor bijvoorbeeld een inkoper van IT hardware.
paulus811