Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Recht op bepaald aantal uren, hoe leg ik dat vast?

Ik werk momenteel al meer dan 3 jaar bij hetzelfde bedrijf met een 13-32 contract, vaak heb ik zelfs 38 uur per week gewerkt. Ik heb al eerder geprobeerd een 38 uur contract te krijgen maar dit wilden ze niet geven omdat het volgens hen tijdelijk was en ze geen vaste contracten meer aan medewerkers geven.
Nu zijn ik en mijn vriend aan het kijken voor een huisje en we kunnen pas een hypotheek krijgen als de bank weet dat ik niet zomaar minder dan 30 uur ga werken. In alle tijd dat ik bij het bedrijf werk heb ik nooit minder dan 30 uur gewerkt dus als het goed is heb ik ook gewoon recht op deze uren (na 3 maanden een vast aantal uur). Ik ben alleen bang dat als het slechter gaat met het bedrijf dat ze me ineens terug kunnen zetten in uren, daarnaast moet ik op papier die 30 uur hebben staan voor de bank. Hoe kan ik dit het best laten vastleggen? Moet ik hiervoor vragen om een nieuw contract?

Groetjes Eef

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
837
Antoni
9 jaar geleden
Ter informatie: Mijn ervaring is dat een bank alleen bij aanvang van de hypotheek controleert of de klant de hypotheek kan betalen. Als er daarna veranderingen zijn in de situatie van de klant, is voor de bank alleen van belang dat de hypotheek volgens de bij aanvang gemaakte afspraken wordt afgelost. Die 30 uur moet dus nu wel op papier voor de bank, maar als je later in uren wordt teruggezet, is dat voor de bank geen probleem, mits de betalingsafspraken worden nagekomen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)