kan je zien hoeveel je moet terug geven bij BLOKKER op het beeldscherm zodat je sneller klaar bent?

ik wil graag bij blokker werken as kassa maar ik ben traag met het tellen en kan fouten maken darom vraag ik me af of je bij blokker op het beeldscherm ziet hoeveel je moet terug geven

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ook al kun je het zien, je moet wel terug tellen. als een caissière mij een hand vol geldbedrag geeft leg ik het op de kassa en tel het eerst even na.

Antwoorden (1)

Ja hoor, bij vrijwel alle kassa's geef je aan hoe veel geld je van de klant krijgt, en de kassa rekent dan het wisselgeld uit. Sterker nog, dat komt daarna ook gewoon op het bonnetje te staan (kijk er maar eens een bonnetje op na). En meestal pinnen klanten en dan gaat het helemaal vanzelf.

Wel is het natuurlijk belangrijk dat je snapt hoe je bijvoorbeeld €1,40 wisselgeld teruggeeft in kleingeld, en dat je dat doet met zo min mogelijk munten. Je kunt voor die €1,40 natuurlijk 14 muntjes van 10 cent teruggeven, of je kunt vragen "hebt u er 10 cent bij" en dan 1 euro en 1x 50 cent teruggeven. Je baas is blijer als je dat laatste doet :)

Maar goed, dat leer je snel genoeg hoor... De meeste mensen hoeven er na een paar dagen of weken niet eens meer over na te denken. Als je in een winkel werkt is het zeker net zo belangrijk om goed, efficiënt en vriendelijk met klanten om te gaan, er een beetje verzorgd uit te zien en als het even kan iets over de producten te weten. Als je dan in je eerste week wat moeite hebt met die kleine rekensommetjes? Ga je vast wel overheen komen.