vanaf wanneer gelden de 3 extra dagen verlof voor de vader na de bevalling?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja , mijn vraag was dan ook.
Vanaf wanneer geld het?
Maar dat is dus nog niet bekend?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo dra het door de kamer is en bekrachtigt door een KB ( koninklijk besluit ) maar raadpleeg je bond want nu zijn er al per cao vaak speciale regelingen . Succes .

Antwoorden (2)

Wettelijk zijn het maar 2 dagen.

Bij een thuisbevalling moet het verlof worden opgenomen binnen 4 weken na de geboorte. Bij een bevalling in het ziekenhuis binnen 4 weken na thuiskomst van het kind.
Computoon
9 jaar geleden
Deze wet moet nog worden aangenomen in de kamer