Wat voor opleiding moet je doen om fietsenmaker te worden?

Ik vraag het me al een tijdje af wat voor opleiding je er voor nodig hebt. Je hoort er vrij weinig over op scholen en andere instellingen maar ik begrijp dat je het niet zo 1,2,3 kan zijn. .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is een tienertijd met te weinig geld voor de fietsenmaker de beste opleiding.

Het beste antwoord

Je hebt een mbo opleiding nodig.

Tijdens de opleiding leer je hoe tweewielers technisch in elkaar zitten. Maar je leert ook hoe je verkoopgesprekken moet voeren en hoe je de administratie van de magazijnvoorraad bijhoudt.

Diploma en dan
Je kunt aan het werk bij fietsenwinkels, fietsenmakers en bromfietsherstellers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Andere antwoorden (7)

Fietstechnicus, afdeling Tweewielertechniek.

Om op je vraag antwoord te geven; ik denk niet dat je perse een opleiding nodig bent..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Middenstandsdiploma en de cursus (lees opleiding) fietsenmaker... Dat is alles...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat je zomaar bij een fietsenmaker aan het werk kunt en daar een opleiding kan volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft mag je met metaaltechniek beginnen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Technische school en praktijk lessen bij de fietsenmaker volgen.
In de praktijk leer je vast de fiets wel kennen.
Een vriend van mij heeft op die manier de zaak van zijn vader overgenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werktuigbouwkunde... Het liefst op de TU/e dan. :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets natuurlijk! (ALS je een EIGEN zaakje begint)